Thursday, July 31, 2008

Diana, Maafkan Saya Yer

Picture Credit : Prince Charming

"Diana, maafkan saya tumbuk awak hari tu yer. Kata kat mak awak yer, saya minta maaf.
Ini gambar putera raja. Nanti saya lukiskan gambar puteri raja untuk awak yer.
Tarikh lahir 5/5/1998"

Hehe, nak tahu tak saper punya ayat kat atas tu? Budak kelas aku. Kelas 4 Juara. Nama budak tu Firdaus. Comel. Kecik. Hitam manis.

Pagi tadi aku jaga kelas exam Bahasa Arab. Aku nampak sekeping kertas kat meja budak ni. Jadi, aku ambik dan baca. Memang ada gambar dia lukis untuk budak perempuan tu. Gambar putera raja kat istana tgh memandang kolam di bawah nyer.

Aku tersenyum. Nak tergelak pun ada gak. Sebab rasa kelakar. Aku tanya budak tu. "Ni gf awak ker?" Dia ngan tersengih - sengih pun cakap. "A'ah cikgu. Dia budak kelas 4 Waja. Dia duduk dekat jer ngan rumah saya. Belakang rumah saya jer".

(Dalam hati aku: Lebih - lebih lak budak ni. Aku tanya sikit jer. Dia cerita panjang - panjang lak. Pastu boleh lak tak malu mengaku. Masa time kita dulu, takder nak bercinta cintun ni. Hehehe. Bebudak zaman sekarang...advanced! )

Pastu budak tu boleh lak tanya aku...

"Cikgu dah kawin ker?"..................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...