Thursday, February 18, 2010

My Alma Mater UIAM / IIUM



 




Dah lama sebenarnya nak tulis pasal alma mater saya iaitu UIA - Universiti Islam Antarabangsa or some of you called it as IIUM. Tak kisahlah mana pun. The other day, maybe some of you already saw it on television tentang PM kita yang membuat lawatan ke IPTI dan di antaranya ialah UIA. 

Kebetulan sebelum tu saya ada berborak ngan kawan saya yang merupakan cikgu satu sekolah ngan saya and satu batch di UIA dulu. Actually, kelakar jugak masa mula - mula dapat posting sekolah yang sama. And ironically, both of our ex-boyfriend pun PTD kat office yang sama. Pelik kan? 

Kalau sebut pasal UIA ni, memang akan terimbau segala kenangan di sana. Di sanalah tempat menimba ilmu, pengalaman, berprogram, mendapat kenalan baru, jatuh cinta etc, etc. Last saya ke UIA ialah pada tahun 2005. Selepas tu, saya tak pernah menjejakkan kaki ke sana lagi.

Kalaulah saya dapat berkesempatan ke sana lagi, tempat - tempat yang saya ingin kunjungi ialah cafe - cafenyer. Cafe bubur nasi di Aminah and Safiyyah. Cafe Arab dan masakan Melayu kat ECONS. Tomyam kat cafe Engin. Lasagna kat cafe HS. Dulu kat cafe - cafe inilah tempat dating ngan ex-bf. 'Lagha' sungguh. Hehehe.

Mengidam bubur nasi cafe Aminah/Safiyyah. Makcik bubur tu ada lagi ker?

2 comments:

CikDibah ;P said...

salam..hahah..baru terjumpa semula blog rabia...seronot baca..heheh

rase nak komen kat sini..UIA memang sangat2 melekat di hati kan...tiap kali lalu kat tepi hiway tuh, mesti cite menda yg sama kat en suami..sampai dia pun jemu agaknye..tapi masih jugak bercerita..hehhehe

Rabia Sensei said...

Wsalam. Thanks Dibah. Yup, Uia tetap di hati kita semua kan? Selamanya...