Monday, January 31, 2011

Segmen Syok Sendiri 2


First time join segmen Brother Ben Ashaari coz sekarang tengah bercuti. Yes, holiday beb!
Mari kita jawab soalan paparazzi ini yer.
  1. Boleh berikan nama glamour anda dalam dunia maya ini ?
    Rabia Sensei

  2. Kenapakah anda memilih nama tersebut ?
    Rabia = Nama panggilan, nama pendek, nama manja, nama saya
    Sensei = Cikgu dalam bahasa Jepun. Saya pula seorang guru

    Sudah terang lagi bersuluh. Lagi mahu explain kah?

  3. Kenapa anda berblogging ?
    Well, at first just nak mengubat hati lara yang kecewa. Orang kata dengan writing out our problem, sadness ker sedikit sebanyak boleh heal our pain. Kiranya meluahkan segala perasaan sedih tu kat bloglah.

    Sekarang ini, reason nak blog hanyalah for fun. I blog because I just like to share anything, everything with everyone. Sharing is caring!

  4. Siapakah pemberi semangat anda ?
    Family, Mr Teddy, Friends, Diri Sendiri. Yang paling penting, bila kita bersedih, down, kecewa, ingatlah sentiasa, Tuhan ada bersama kita. Ingat Dia sentiasa pada susah dan senang. Insya Allah, hati kita akan lebih tenang.

  5. Sudah berapa lamakah anda berblog ?
    Lama gaklah. Sejak April, 2008. My first entry is Searching For Happiness. Baru beberapa hari break - up dengan ex-boyfriend

  6. Siapakah idola anda dalam dunia blogging ini ?
    Owh, sangat ramai. Salah seorangnya ialah Brother Ben Ashaari. Blognya sangat simple. Gaya bahasanya pun biasa-biasa jer. Tapi kuasa trafiknya, kunjungan pelawatnya memang hebat! Cek Nuffnang pun dah sampai 4 angka. Apa ek rahsia you yerk? Jeles I~

  7. Kenangan manis anda dalam dunia blogging ?
    "Saya suka blog awak!" And bila blogger lain mention nama blog kita dalam blog dia sendiri. Owh, itulah kenangan paling manis sekali.
    People appreciates what we write. Satu pengiktirafan yang tak ternilai rasanya. Rasa best sangat coz saya ini hanyalah blogger picisan saja. Kalau nak tahu,  banyak lagi kenangan manis tapi itu adalah antaranyalah. Secara tak langsung, kata - kata semangat ini membuatkan saya ingin terus berblogging.

  8. Kenangan pahit anda dalam dunia bloggng ?
    Owh, setakat ini takder. Semuanya syok belaka. Harapnya berkekalan.

  9. Pencapaian terbaik anda dalam dunia blogging ini ?
    When unique visitor mencanak naik serta merta piggy bank saya di Nuffnang pun naik jugak. Lalala, saya nak tunggu earning saya sampai 4 angka baru nak cash out. Boley? Ntah - ntah tak sampai beberapa ratus dah nak kuarkan. Lalala~

  10. Selain berblog , apakah minat anda ?
    A lot man! Watching movies, reading, writing, surfing Internet, listening to radio. Do you want me to list everything here? Banyak giler tu. Esok sambung yer. Hehe

  11. Bagaimana anda membahagikan masa anda diantara berblog dengan aktiviti yang lain ?
    I set up priority first. Kalau ada kerja penting, siapkan dulu semua. Then bila ada masa free, baru saya akan berblogging. So far, oklah bahagikan masa. Lepas ini kalau dah kahwin, ada anak semua. Tak tahulah macam mana pulak. Tapi tengok bloggers yang dah kahwin beranak pinak, maintain jer blogging.
    Where there's a will, there's a way!

  12. Pendapat anda mengenai dunia blog di malaysia ini
    Dunia blog di Malaysia ini
    masih baru lagi. Setakat ini saya rasa tiada satu platform yang dapat menggabungkan semua blogger in dalam satu group @ persatuan ker. Eceh, macam real jer. Well, just think about it. Persatuan blogger SeMalaysia, protect Malaysan blogger daripada kena hentam ker, kena saman ker, buat aktiviti sama - sama ker dan lain - lain lah. Maybe dah ada lah kut. Saya jer yang tak tahu ker. Hehe.

  13. Nasihat anda untuk mereka jika ingin memiliki blog sendiri
    Start it now! Jangan lengah - lengah lagi. Banyak gak kelebihan berblog ini as long as you know where to look. Boleh menmbahkan income, boleh tambahkan kawan, boleh menambahkan pengetahuan. Yang penting, berbloglah dengan berhikmah. Tulis dengan niat yang baik. Blog ini macam kita mendidik orang jugaklah. Dan jangan malu - malu untuk bertanya pada blogger - blogger otai tips untuk berjaya, okay? Good luck untuk semua blogger! Gambateh! Chaiyo!

  14. Nyatakan dalam majalah mana anda ingin dimasukkan
    Hehe, tertinggal lak satu soalan ni. Maaf yer. Majalah Pengantin, boley? Suka tengok pakaian pengantin yang cantik - cantik. Dan menjadi pengantin juga adalah salah satu impian saya. =D 

  1. Picture : Eh, tengah syok sendiri ni.
p/s : Hehe, sorry Brother Ben, dah update yang betulnya

No comments: