Saturday, December 22, 2012

Bloglist Setahun Dari ciklaili.com

Picture Credit : Bloglist Setahun Dari ciklaili.com

Wah, menariknya! Jom join bloglist Cik Laili ^__^ 

Cik Laili dengan besar hatinya ingin membuka senarai bloglist dan ia akan kekal di blognya selama setahun (hingga 31 Disember 2013). Tujuan bloglist ini dibuka adalah untuk memberi peluang kepada para blogger untuk mempromosi blog di blog Cik Laili disamping berkenal-kenalan dengan blogger lain.

Jom kita tengok apa syarat - syaratnya!


Ada 2 langkah mudah untuk menyertai bloglist ini :

1) Buat satu entri dengan tajuk "Bloglist Setahun Dari ciklaili.com".

Tuliskan apa saja tentang diri dan blog anda. Di dalan entri tersebut linkkan sekali mana-mana entri di blog ciklaili.com yang anda suka. Anda juga boleh nyatakan cadangan penambahbaikan untuk blog beliau.

Contoh : "Saya suka dengan entri Bonus Raya Berganda."

Tinggalkan URL entri anda tersebut di ruangan komen di Cik Laili

2) Like fanpage ciklaili.com.



Itu saja. Mudah, kan?

Okay, mari kita jawab soalan pertama. Copy paste dari blogger profile yang pernah saya reka dulu. ^___^

Well, obviously, I'm not FHM's Girl next door. Nothing unique about me, physically. I'm just a typical Malaysian girl who just happens to have an interest in writing. To be specific, blogging - writing in a blog. I like to share everything that I had read, saw, experience, opinion, thought that happened in daily life. Practically almost everything! Maybe because I'm a teacher who like to talk non-stop and share everything to the world as if like giving a lecture to the world. Nurturing everyone who hungers the knowledge. I love to write. I love to share. Well, sharing is caring, isn't it? And I do care about the world. I do care about everything that happens around us. I care that's why I share. Don't we? 

Haha, speaking London pulak yer. Abaikan sahaja. In short, saya ini orang biasa - biasa jer yang cuma mahu memeriahkan lagi dunia blogger.

Ada beberapa sebab kenapa saya suka blog Cik Laili. Antaranya ialah panduan - panduan yang dia sudi kongsi dengan semua blogger.

Panduan Guru
Antara sebabnya, Cik Laili  adalah seorang pendidik seperti saya. Jadi Cik Laili banyak share mengenai isu - isu pendidikan. Lagi pun saya guru baru. Banyak yang perlu saya tahu. Sebagai contoh, Takwim Persekolahan Tahun 2013. Kenalah ambik tahu pasal waktu sekolah, waktu cuti dan sebagainya kan. Penting ni!

Panduan Kehamilan
Lagi satu reason kenapa saya suka pasal blog Cik Laili ni kerana dia ada share pasal panduan kehamilan. Antaranya, Tanda-Tanda Bersalin Dan Doa Yang Perlu Diamalkan. Memang sesuai dengan saya yang tengah belajar menimba ilmu tentang bab - bab ini. Manalah tahu Allah bagi rezeki untuk saya dan suami. At least saya dah bersiap sedia dengan ilmu di dada. 

Banyak lagi sebenarnya tapi tak sempat nak explore. ^___^ Kalau nak tahu lebih banyak lagi, bolehlah singgah di blog Cik Laili.
 

2 comments:

ciklaili said...

terima kasih kerana sudi join.

er..pertama kali blogger panggil saya dengan nama cik lili. agak janggal juga rasanya. tapi tak kisahlah :)

salam perkenalan dari ciklaili.com

Rabia Sensei said...

Haha, tersilap pulak..typo error lah tu..sepatutnya cik laili. hehe, dah diperbetulkan..maaf yer