Friday, December 5, 2014

Buat Bunga Ros Dari Daun Pandan

Sudah dua minggu dah cuti sekolah berlalu. Apa aktiviti - aktiviti yang anda dah buat sepanjang dua minggu ini? Lagi beberapa minggu lagi nak naik sekolah. Yang nak ke darjah satu, tingkatan satu, jangan lupa barang perlengkapan ke sekolah. Bersiap awal lebih baik kan? Ok, ini salah satu aktiviti kraftangan yang anda dan anak - anak anda boleh buat. Cara - cara membuat bunga ros dari daun pandan.



Ini cara - cara kalau nak buat sekuntum bunga ros. Buat satu - satu sampai dapat sejambak.


Ini kalau nak buat sejambak bunga ros. Tak perlu potong daunnya. Terus buat macam gitu aja. Expert sudah makcik ni.


Bunga ini di gunakan kalau nak letak kat buku ker, kat dinding ker, nak framekan ker. Boleh guna cara yang ini.

Selamat mencuba.

p/s : Boleh buat sebagai perhiasan di rumah atau untuk centerpiece majlis perkahwinan pun okay juga.

3 comments:

yoorin melacolea said...

hihihi...lagi kretif nii..1st time tengok.. selalu buat dari straw dengan sabun jerk

Rabia Sensei said...

aah, kreatif diaorg ini. dulu memang giler buat bunga straw.

Nanda Merita said...

wahhh kereenn, ide yang kreatif..
terima kasih untuk info dan tutornya, bisa diterapin di rumah.
jangan lupa kunjungi juga www.smartkiosku.com atau www.serbamultimedia.com yaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...