Friday, February 18, 2011

Kawan - Kawan Macam Chipsmore

Tadi pergi membalas kunjungan ke rumah kawan - kawan blogger yang sudah singgah ke 'rumah' Rabia Sensei ini.

Tertarik dengan entry blogger Anizs Dan Bintang. Tajuk entrinya Jangan Terlalu Emosi Dengan Kawan.

Owh, kalau nak cerita pasal terasa dengan kawan - kawan ni. Memanglah banyak beribu-ribu lemon kali terasa. Tapi bila fikir mereka ini kawan kita, and sometime kita tahu kadang - kadang mereka tak sengaja. Mereka tak sedar yang perbuatan dan percakapan mereka telah mengguris hati dan perasaan seorang kawan. 


Bila jadi macam ini, saya lebih suka mendiamkan diri dan menjauhkan diri buat seketika. Kadang - kadang bila tak tahan sangat dengan mereka, saya akan luahkan segalanya pada orang yang rapat dengan saya. Dengan cara itu, perasaan marah dan geram itu akan berkurangan.

Saya tahu saya bukanlah kawan yang terbaik. Tak sentiasa berjumpa, hang out sama-sama ker dengan kawan - kawan lama. Tapi saya selalu ingat akan mereka sama ada yang jauh atau yang dekat. Sentiasa ingat segala saat bersama. Sebab saya tahu, bila saya susah, bila saya sedih, bila saya memerlukan bantuan, kawan - kawan saya inilah yang akan sentiasa menghulurkan bantuan. Sentiasa beri moral support; tak kiralah dalam apa jua bentuk sekali pun. 

Bak kata orang putih 'Good friends are like Stars, you don't always see them, but you know they are always there'.

Picture Credit : Good friends are like Stars

Disebabkan entri
Anizs Dan Bintang, inilah yang terhasil. Hasil yang tak seberapa.

Kawan-kawan macam chipsmore,
Pelbagai rasa,
Pelbagai warna,

Ada besar,
Ada kecik,
Bentuknya sama,
Tapi tak serupa,
Yang penting,
Bulat semuanya,

Kawan-kawan macam chipsmore,
Ada duit bolehlah beli,
Takder duit,
Biskut kering pun jadi,
Yang penting perut terisi.

Kawan-kawan macam chipsmore,
Ada masa mereka ada,
Ada masa mereka tiada,
Ada atau tiada,
Yang penting,
Kawan - kawan tetap di hati,
Seperti sekeping chipsmore,
Sekejap ada, sekejap tiada,
Tapi sampai bila - bila sentiasa di hati.

3 comments:

xazryx said...

aku sll gak terasa ngan member2 aku ,tp aku redha jela .aku diam je .sbb aku baek sgtt kot .HAHA .

apisv2 said...

friend in need is a friend indeed;D

anizsDANbintang... said...

kena fikir positif tentang kawan-kawan. kadang-kadang kita pun mcm mereka..bila sibuk sampai lupa tentang dia .

^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...